Reminder ‘non opens’: hoe werkt dit?

Tijdens het versturen van iedere email worden er een aantal zaken altijd standaard gemeten. En op basis van die informatie kunnen we ‘retargetten’. Hiermee kunnen we dus iedereen die een bepaalde mail niet heeft geopend na 3 weken alsnog een reminder sturen in de hoop dat de email dan wel gelezen wordt.

Het effect van een reminder naar de mensen die niet geopend hebben (‘non-opens’)

Wat wij doorgaans zien is dat remailen (een reminder versturen) een zeer positief effect kan hebben. Het effect van een reminder naar een ‘non-open’ levert gemiddeld ongeveer 35-40% van het resultaat van de eerste flight. En dat realiseer je als je na 5-7 dagen de email nogmaals stuurt met een andere subjectline.

Waarom niet openen?

We kunnen bij het versturen van een email bijna ‘in een apparaat kijken’ maar wat we niet kunnen is iets analyseren wat niet gebeurd is. We kunnen alleen registreren (lees: concluderen) dat het niet zo is, dus dat men een email bijvoorbeeld niet geopend heeft.

Want het kan zijn dat een emailtje (zeker een reclameboodschap) verloren is gegaan in de drukte van de dag.
… Of niet bekeken is omdat iemand een papa-dag had.
… Of omdat men op vakantie is en van een sangria aan het genieten is.
… Of omdat men geen zin had om mail te lezen.
… Of omdat de subjectline niet interessant vond.
… Of druk, druk, druk!

We kunnen nooit ‘echt achterhalen waarom mensen email niet lezen, we kunnen we ze wel op een goed moment nogmaals een mail sturen in de hoop dat deze dan geopend wordt.

Hoe werkt ‘het meten’ precies?

In iedere email wordt automatisch een 1×1 pixel onderin de email geplaatst. Dit is een hele kleine (voor het oog onzichtbare) afbeelding die enkel het doel heeft om te kunnen meten wat er met de email gebeurd; als de afbeeldingen in een email geladen worden wordt automatisch deze mini-afbeelding ook geladen en weten we dus indirect dat de email is gelezen.

‘Deze actie’ vertelt ons nog meer:

Naast het wel of niet openen van een emailtje kunnen er meerdere zaken ‘uitgelezen’ worden op basis van dat die 1×1 afbeelding. Dit zijn zaken die we hiermee kunnen bepalen … 

Opens
: Of de mail is geopend, ja/nee

Locatie: Waar de mail is geopend, locatie en ip-adres van server waarmee connectie gemaakt wordt. Hierdoor bijv kun je zien dat een email in Deventer is geopend.

Duur: Hoe lang de mail gelezen wordt (in seconden gemeten).

Scherm: Hoe groot is het scherm waarop het gelezen wordt?

Apparaat: Op welke apparaat wordt de email gelezen (van Samsung S10 mobiele telefoon tot Apple Macbook)

Besturingssysteem: We kunnen zien of het op een Android telefoon of Windows PC bekeken is en ook welke versie het betreft.

Niet alle van de bovenstaande informatie is relevant voor het versturen van een partnermail en niet alles gebruiken we dus ook als selectiemogelijkheid. Maar … nu weet je dat jouw actie om een mailtje te openen meer gevolgen heeft dan je op het eerste oog zou bedenken.

Zomeractie (geldt voor alle campagnes van 1 juli t/m 31 augustus)

We hebben een interessante zomeractie voor alle campagnes die starten na 1 juli en eindigen voor 31 augustus. Na het verzenden van de eerste mail sturen wij een tweede mail naar iedereen die de eerste mail niet heeft geopend en dat doen we drie weken later. 

De spelregels:

  • 1e flight verstuurd tussen 1 juli en 31 augustus.
  • Reminder 3 weken na verzending 1e mail
  • Reminder naar iedereen die 1e mail niet heeft geopend
  • Reminder is gratis.

Op deze manier zal de mail (vrijwel) altijd ontvangen worden als iemand weer gewoon aan het werk is en is de zomer ‘business as usual’. 

Contact

Wil je meer weten over deze actie? Of simpelweg benieuwd naar hoeveel adressen we van een bepaalde doelgroep kunnen bereiken? We maken graag een vrijblijvende offerte met of zonder zomeractie. Bel ons op 071 – 711 46 46 of stuur een email naar hallo@admitter.nl.

Voorbeeld Partnermail ‘Audi’

Iemand kan soms echt zijn best doen om uit te leggen wat je bedoeld en hoe iets eruit ziet. Maar beter is het te laten zien en je snapt het meteen! Daarom hebben hieronder een voorbeeld gemaakt van partnermail. Vul de gegevens in en je krijgt een voorbeeld toegestuurd. En vanzelfsprekend gebruiken we je e-mailadres en gegevens alleen voor het toesturen van deze voorbeelden.

Als je hieronder jouw emailadres invult dan sturen we je een voorbeeld toe van een partnermail. De email komt in je inbox binnen onder de naam van ‘Admitter Voorbeeld’.

    * Wij gebruiken dit emailadres alleen om het voorbeeld heen te sturen.

    HTML/Ontwerp laten maken door Admitter

    Wij kunnen ook een template voor je bouwen. Dit is vaak een samenspel om te komen tot een mooie uiting. Wij maken dan op basis van aangeleverde afbeeldingen en teksten een goed werkende responsive template. Hieronder vind je de verschillende mogelijkheden. 

    ‘The Basics’ template

    Prijs: € 100,-

    Deze (responsive) template is geoptimaliseerd voor verschillende uitingen en wordt altijd en overal goed weergegeven. Het bevat altijd een beeld(header), een body-tekst met titel en een aanpasbare button. Het template kan aangepast worden aan de gewenste huisstijl qua lettertypes en opmaak.

    In deze template zijn de volgende zaken aan te passen:

    1) header afbeelding, 
    2) bodyteksten, 
    3) tekst in button, 
    4) kleur van button, 
    5) footer-afbeelding.

    ‘The Basics Plus’ template

    Prijs: € 150,-

    Deze (responsive) template is gebaseerd op ‘The Basics’ alleen kan uitgebreid worden met 1 tot 3 extra elementen. Hierdoor kunnen er meerdere elementen opgenomen worden in dit template. De template kan aangepast worden aan de gewenste huisstijl qua lettertypes en opmaak.

    Custom template

    Prijs: € 350,-

    In dit scenario bouwen een responsive template helemaal op volgens de wensen van de klant. We maken eerst een opzet in Photoshop waarna we deze omzetten tot html. De template werkt goed in alle belangrijke emailclients en is daarna voor meerdere mailings te gebruiken door middel van een aantal simpele aanpassingen.

    Voorbeelden van campagnes

    Hieronder staan een aantal willekeurige voorbeelden van campagnes die wij verzorgd hebben. Op onze campagne pagina kun je meer voorbeelden vinden gericht op verschillende doelgroepen. Je kunt het daar eenvoudig bekijken en meerdere voorbeelden en adverteerders naast elkaar zien.