10 quick wins bij maken van een goede emailing
- maak actieve buttons (jij klikt toch ook eerder op ‘Download 15 quick wins’ dan op ‘klik hier’)
- contrast bij CTA’s (
- begeleid CTA’s met tekstlinks (de tekstlink moet direct in het zicht zijn bij de button en de tekst moet dit ondersteunen)
- bij zware CTA’s zorg voor ‘lichtere hapjes’. Als je ‘Bestel dit product’ als CTA hebt wat best wel een drempel is om te klikken, zorg dan ook voor een link ‘bekijk de voordelen’ wat veel laagdrempeliger is.
- scan je email helemaal door er snel doorheen te scannen, ga van bovenste beeld naar onderste element. De boodschap moet bij deze snelle scan in ieder geval overgekomen zijn.
- underpromise overdeliver bij ‘heavy sells’, de usp’s zullen het overtuigende bewijs dan leveren.
- Schrijven in schrappen. Lees de email nog een keer en bekijk hoeveel overlappende teksten er zijn die eigenlijk hetzelfde vertellen en niets extra’s toevoegen. Let op: lees hier aub niet dat alles maar 1x gezegd mag worden want soms een een beetje herhaling niet slecht voor het resultaat.
- Schrijf regelmatig vragende koppen. Op deze manier zet je je bezoeker centraal in plaats van je eigen product of merk. Vergelijk maar eens:
- “Wij kunnen jouw conversies met 10% laten stijgen”
- “Wil jij je conversies ook met 10% laten stijgen?”
In beide gevallen worden bezoekers getriggerd om door te lezen, maar de vragende variant voelt persoonlijker. Over vragen gesproken, zorg dat je headline de vraag ‘Waar gaat deze pagina over?’
10 Design tips voor een effectieve emailing
Gebruik minder tekst en uitleg om je punt duidelijk te maken.
Gebruik minder tekst en uitleg.
Gebruik minder tekst
— eventuele uitleg kan dan volgen in de paragraaf erna. Maar pas daar ook weer op dat je niet hetzelfde doet en marketing prietpraat aan het schrijven bent, net zoals hier!
Dus …. vaak volstaat dit prima.
Gebruik minder tekst
Eventuele uitleg kan dan volgen in de paragraaf erna. Prima toch?
10 tips bij b2b producten en diensten
Met een gezonde dosis korting en een paar mooie afbeeldingen breng je die prachtige mobiele telefoons wel onder de aandacht bij de gemiddelde consument. Maar hoe zit dat bij een zeer informatieve, misschien ietwat saai b2b product of een complexe dienst? Onze ervaring met uiteenlopende b2b campagnes heeft ons een aantal dingen laten zien, maar let op, de zakelijke markt is bijna 1 op 1 communicatie en niet alles valt zomaar te kopieren.
‘Wees niet te verkoperig’
Er zijn weinig zakelijke campagnes geweest waarbij de CTA met ‘Koop mij nu’ of ‘Probeer nu gratis’ de best scorende links waren in een email. Realiseer je een gemiddelde zakelijke koper niet over 1 nacht ijs gaat en te maken heeft met andere belanghebbenden binnen een organisatie. In een zakelijke markt gaat het vaak om het matchen van wensen van de klant met productspecs van de aanbieder. En dat begint met het stellen van vragen! Stel ook in je mailings vragen en probeer niet de verkoper uit te hangen.
Er gaan meerdere (klik)paden naar Rome
We zijn altijd op zoek naar het beste scorende medium, maar in de zakelijke omgeving is er niet 1 zaligmakend medium. Nee, ook email alleen is zaligmakend. Meerdere studies binnen de zakelijke markt hebben uitgewezen dat een potentiele koper zich wendt tot meerdere bronnen. Hij zal zelf wat Google, informatie navragen bij collega’s, meerdere offertes opvragen om tot een goede verantwoording te komen en er waarschijnlijk langer dan 30 dagen over doen om tot de definitieve beslissing te komen. Zorg dus voor meerdere contactmomenten met een klant en realiseer je dat dit proces meerdere invalshoeken heeft.
- dfgh gh dfhh dfh
- dfh dfh dfgh dfh d
- dfgh dfh dfhdfhfgh
- dfgh dfh dfh dfhdfh df
- dfgh dfh
- dfh hdf dfh
- df ghdfhdfhdf h
- dfgh dfhdfhdfh dfh
- d fghdfgh dfhdfgh dfgh