Aanleveren partnermail

Op deze pagina vind je de aanleverspecificaties van Admitter. Het eerste deel behandelt kort hoe een email campagne bij Admitter in zijn werk gaat en wat hiervoor benodigd is. Het tweede deel gaat iets dieper in op technische zaken zoals HTML. Daarnaast worden er enkele tips & tricks voor een succesvolle email campagne gegeven en tref je een handige checklist voor een HTML email campagne aan.

Heb je vragen met betrekking tot het materiaal? Aarzel dan niet en neem contact met ons op via 071-711 4646 of per email: traffic (@) admitter.nl. Wij helpen je graag om een goede emailcampagne te maken.

Het versturen van een partnermail

De ontvangers van een partnermail via ons netwerk hebben toestemming gegeven voor het ontvangen van informatie van derden. Dit vertrouwen is de basis van een goed emailbestand en uiteindelijk ook het succes van een mogelijke emailcampagne.

Belangrijk is daarom:

  • De email wordt verstuurd vanuit het (vertrouwde) merk
  • Het moet logisch zijn dat iemand de mail ontvangt
  • De email moet er overal goed uit zien
  • Alle linkjes moeten werken
  • De informatie moet kloppen

De kracht van een goede emailcampagne zit ‘m naast een goede inhoud (denk aan een goede aanbieding of interessante content) ook in de details. Hieronder staat meer informatie over het maken van een goede partnermail.

Wat hebben we nodig? HTML.

Om een goede emailing te doen heb je een html-bestand nodig. HTML is de code waarin de email wordt geschreven en opgemaakt. De HTML voor een email verschilt vaak ook op bepaalde aspecten met de HTML die we zien en kennen op websites.

Iets wat websites en emails tegenwoordig wel beiden willen is dat de HTML responsive ontworpen is. Dit betekent dat de email er op allerlei apparaten goed uitziet, van een mobiele telefoon tot een desktop pc. De email moet goed leesbaar zijn op ieder apparaat en zich dus aanpassen aan het scherm van de ontvanger.

Als je nog geen html bestand hebt raden we aan om een template te (laten) maken, waarmee je daarna eenvoudig nieuwe emailuitingen kunt maken door simpelweg teksten en eventueel afbeeldingen te vervangen. Dit scheelt veel tijd en geld.

Het aanleveren van het materiaal.

Naast de (responsive) HTML van de email hebben we nog een aantal andere zaken nodig om een partnermail te kunnen versturen.

Het volledige lijstje:

  1. HTML-code van de email.
    1. als zip bestand (met o.a. HTML materiaal en afbeeldingen)
    2. als .html bestand (waarbij afbeelding online gehost worden),
    3. online gehost (link naar webversie; zie onderaan deze pagina).
  2. Onderwerpregel(s) / subjectlines
  3. Testadressen, die een testmail moeten ontvangen
  4. Contactgegevens voor vragen

Alles kan verstuurd worden naar het emailadres traffic (@) admitter.nl.

Wij zorgen er dan voor dat we de aangeleverde html uitvoerig testen in de verschillende email clients (Outlook, Gmail, Apple Mail, etc.) en dat we een werkende testmail versturen naar de opgegeven emailadressen voor een akkoord.

Voorbeeld Partnermail ‘Audi’

Iemand kan soms echt zijn best doen om uit te leggen wat je bedoeld en hoe iets eruit ziet. Maar beter is het te laten zien en je snapt het meteen! Daarom hebben hieronder een voorbeeld gemaakt van partnermail. Vul de gegevens in en je krijgt een voorbeeld toegestuurd. En vanzelfsprekend gebruiken we je e-mailadres en gegevens alleen voor het toesturen van deze voorbeelden.

Als je hieronder jouw emailadres invult dan sturen we je een voorbeeld toe van een partnermail. De email komt in je inbox binnen onder de naam van ‘Admitter Voorbeeld’.

    * Wij gebruiken dit emailadres alleen om het voorbeeld heen te sturen.

    Voorbeelden van campagnes

    Hieronder staan een aantal willekeurige voorbeelden van campagnes die wij verzorgd hebben. Op onze campagne pagina kun je meer voorbeelden vinden gericht op verschillende doelgroepen. Je kunt het daar eenvoudig bekijken en meerdere voorbeelden en adverteerders naast elkaar zien.

    HTML/Ontwerp laten maken door Admitter

    Wij kunnen ook een template voor je bouwen. Dit is vaak een samenspel om te komen tot een mooie uiting. Wij maken dan op basis van aangeleverde afbeeldingen en teksten een goed werkende responsive template. Hieronder vind je de verschillende mogelijkheden. 

    ‘The Basics’ template

    Prijs: € 100,-

    Deze (responsive) template is geoptimaliseerd voor verschillende uitingen en wordt altijd en overal goed weergegeven. Het bevat altijd een beeld(header), een body-tekst met titel en een aanpasbare button. Het template kan aangepast worden aan de gewenste huisstijl qua lettertypes en opmaak.

    In deze template zijn de volgende zaken aan te passen:

    1) header afbeelding, 
    2) bodyteksten, 
    3) tekst in button, 
    4) kleur van button, 
    5) footer-afbeelding.

    ‘The Basics Plus’ template

    Prijs: € 150,-

    Deze (responsive) template is gebaseerd op ‘The Basics’ alleen kan uitgebreid worden met 1 tot 3 extra elementen. Hierdoor kunnen er meerdere elementen opgenomen worden in dit template. De template kan aangepast worden aan de gewenste huisstijl qua lettertypes en opmaak.

    Custom template

    Prijs: € 350,-

    In dit scenario bouwen een responsive template helemaal op volgens de wensen van de klant. We maken eerst een opzet in Photoshop waarna we deze omzetten tot html. De template werkt goed in alle belangrijke emailclients en is daarna voor meerdere mailings te gebruiken door middel van een aantal simpele aanpassingen.

    Let op: dit werkt NIET (goed) in html

     

    Door een verscheidenheid aan emailclients en browsers zijn er strenge opmaakeisen aan een HTML-mail verbonden. Vermijd onderstaande zaken in een HTML email omdat het niet werkt of niet optimaal is:
     

    • Geen formulieren, frames en i-frames. Dit wordt simpelweg niet ondersteund door de meest belangrijke emailprogramma’s.
    • Geen externe CSS. CSS kan wel gebruikt worden maar dat moet dan (boven)in de html geplaatst worden of direct bij de code (inline).
    • Geen Flash, Java, Javascript, Active X of Dynamic HTML (DHTML). Dit wordt simpelweg niet ondersteund door de meest belangrijke emailprogramma’s.
    • Gebruik geen achtergrond afbeeldingen (background image). Het is wel mogelijk, maar niet eenvoudig om het goed te doen. Indien het wel gebruikt, zorg dan voor een fall-back senario als de afbeelding niet wordt weergegeven, denk hierbij aan een bepaalde achtergrondkleur of iets dergelijks.
    • Geen streaming video. Dit wordt simpelweg niet ondersteund door de meest belangrijke emailprogramma’s.
    • Geen image mapping. Dit wordt simpelweg niet ondersteund door de meest belangrijke emailprogramma’s.

    Do’s, Don’ts, tips, tricks en andere need-to-know’s

     

    Door een verscheidenheid aan emailclients en browsers zijn er strenge opmaakeisen aan een HTML-mail verbonden. Hieronder een aantal algemene zaken waar je rekening mee kan houden:

     

    • In de HTML kun je uiteraard verschillende links opnemen. Deze urls kun je voorzien van een eigen tracking code zoals Google Analytics zodat je zelf kunt mee-meten en uiteindelijk conversies kunt achterhalen. Ook kunnen wij clicks trackers, meet pixels en retargeting pixels plaatsen. Deze kun je reeds in het materiaal verwerken, of los aanleveren zodat wij alles implementeren. Let op: dit mag geen script of iets dergelijks zijn.
    • Plaats geen afbeeldingen in een groot origineel formaat, die vervolgens in de code ‘gecropped’ worden. Als je een afbeelding van 1900px breed host en die vervolgens in de code tot 600px verkleind (width=”600”), dan dient de ontvanger nog steeds de grote en zwaardere afbeelding te downloaden.
    • Gebruik geen exotische lettertypes, of zorg op zijn minst voor een goed fall-back senario. Hou er rekening mee dat niet iedere ontvanger over ‘aparte’ lettertypes beschik in zijn/haar email client of computer.
    • Afbeeldingen worden in de meeste email clients niet standaard weergeven.  Hou er dus rekening mee dat een eventuele boodschap in een header image niet leesbaar is in de preview.
    • Het is aan te raden om altijd één of meerdere tekstlinks op te nemen. En zorg er voor dat alle afbeeldingen klikbaar zijn.
    • Wij zorgen ervoor dat de email ook te benaderen is via een webversie zodat de email in een browser bekeken kan worden. Wij plaatsen deze link bovenaan de email en je hoeft daar geen rekening mee te houden bij de bouw van de HTML.
    • Ook zorgen wij natuurlijk voor een werkende afmeldlink zodat de ontvanger zich te allen tijde kan uitschrijven. Deze plaatsen wij onderin de email. Je hoeft hier in de bouw van de HTML geen rekening mee te houden.
    • Wij kunnen de email voorzien van bijvoorbeeld een aanhef (Beste meneer Jansen,). Je kunt hiervoor een dummy-tekst opnemen in de HTML en dan plaatsen wij daar onze juiste database velden. Geef wel even duidelijk aan bij het aanleveren van het materiaal dat er velden geprefilled moeten worden.
    • Maak de email niet te lang/ uitgebreid en voorzie deze niet van te veel informatie en call-to-actions. Hou altijd de ontvanger in je achterhoofd. What’s in it for him/her?

    MailChimp

    Als je zelf in MailChimp werkt dan is het erg eenvoudig om een bestaande mailing vanuit MailChimp te gebruiken zodat wij deze kunnen versturen als partnermail.Je maakt dan in de MailChimp omgeving een html bestand van een bestaand template. Dit losse html-bestand kun je naar ons traffic (@) admitter.nl opsturen waarmee wij uiteindelijk een partnermail kunnen inrichten.Op de onderstaande link kun je een pagina bekijken hoe je een bestaande emailuiting kunnen gebruiken en een ‘Export naar html‘ kunt maken.

    Online versie

    De meeste nieuwsbrieven worden verstuurd met professionele emailverzendsoftware.Automatisch worden er dan vaak al een aantal zaken geregeld, zoals het automatisch uitschrijven en ook het tonen van een ‘online versie‘ van de email.De link die daar gebruikt wordt kunnen wij gebruiken om de email in te lezen en de gehele uiting over te nemen.

    [gravityform id=”2″ title=”true” description=”true” ajax=”true”]