Welke stappen zijn er nodig voor het succesvol inzetten van een email marketing campagne? Denk aan targeting, content en monitoring.

Met de eerste stap is het belangrijk om te weten wat de doelgroep is. Gangbare selectiefilters die toegepast kunnen worden zijn bijvoorbeeld functie en branche. Email is een persoonlijk medium dus denk goed na over de doelgroep bepaling zodat de email goed wordt ontvangen.

Met een bepaling van de doelgroep is het tijd voor de volgende stap, content. met content wordt bedoelt, wat is de boodschap die in de email over moet komen? Zorg voor goede content en vergeet niet een passende. krachtige subjectline.

De eerste twee stappen naar tevredenheid doorlopen? Denk eraan als laatste stap goed de email marketing campagne te monitoren. Wat zijn bijvoorbeeld de opens en clicks? Meer willen weten over opens en clicks, klik hier.

Om meer te weten te komen over de 3 stappen voor het succesvol inzetten van email marketing, bekijk verder de infographic:

3 stappen voor succesvol inzetten email marketing [infographic]

3 stappen voor succesvol inzetten email marketing [infographic]